donderdag 22 juli 2010

Koolwitjes




Een heel klein simpel vlinderke
dat vloog door onze tuin,



...in gezelschap van enkele vriendinnetjes,


ze waren allemaal wit,


...geen enkel was er bruin...



Ze slurpten van de nectar
en puurden onvermoeid,
verzadigd als zij waren,
deelden ze met elkaar van de overvloed.



Eén vraagje gaat er door mijn hoofd;

"hoe komt het toch
dat dit jaar niet tientallen
maar honderden koolwitjes
hier vliegen in het rond?"

ria

ps. Ik zie dus amper andere vlinders, in vergelijking met vorige jaren.
Is daar een verklaring voor? 

2 opmerkingen:

ank zei

Een koolwitje
Precies zo
als het koolwitje moet zijn!
Er zijn er niet meer, Ria.
Ze zijn allemaal bij jou!

klaproos zei

lieve ria,
nee ik ken die verlklaring niet, hier zitten allerlei soorten,
misschien staat de wind anders??

je hebt hier een mooie plek.

dank je wel voor je lieve mail,
je lieve reactie,
je medeleven bij het overlijden van gijssie,
ik heb in jou een hele lieve vriendin gevonden.

als ik ooit iets voor jou kan doen,
hier ben ik,

xxx