woensdag 20 april 2011

Verlangen




Verlangen,

Soms verlang ik hevig naar de hemel.
Niet omdat het leven te veel pijn doet,
niet om zomerzonlicht achter nevel,
maar omdat Gij zijt en mij bemint. Ik moet
al te lang hier lopen en geloven
en mijn hart verheffen naar ginds boven.

En als elke bocht voorbij, een nieuwe horizont
mij wordt geschonken, zonnewei waar ik gewond
genezen kan, en blij verwonderd zingen mag,
van hoop, geloof, en lachen naar een nieuwe dag,
en als vader en moeder mij hebben gebaard,
mij in de wereld voor Jezus hebben bewaard,
de Kerk mij wijdde, de Geest naar mij heeft geoogd,
mijn Christus' hart alle mensen bemint en verhoogt,
dan blijft de bergbron trouw de zoute zee verzoeten.

De dood, het kwaad verknaagt mijn wereldmemel.
Zoveel waar en schoon doet mij verlangen naar de hemel.
Zo kijk ik elke ochtend uit naar God ontmoeten.
Het is allemaal goed. Het smaakt naar morgen.
God is Liefde. Hij blijft eeuwig voor mij zorgen.

Herman Boon pr. 1995

Herman Boon (Laken, 23 mei 1930 - Zaventem, 6 mei 2005) was
een Vlaams priester die gedurende 17 jaar als aalmoezenier van
de burgerluchtvaart werkzaam was op de luchthaven van Zaventem.
In die tijd heeft hij zich met woord en daad ingezet voor reizigers,
luchthavenpersoneel, vluchtelingen en asielzoekers.



Voor ieder van U zegenrijke dagen
in de Goede Week en zonder twijfel met Pasen,


ria

7 opmerkingen:

Fokkio zei

Voor jou ook een goed vrijdag een en prettig pasen Ria.
Dit is een wat zwaar logje. Ik hoop dat het niet zo slecht gaat met jou.
Als je die foto zelf gemaakt hebt: het is een uniek exemplaar, prachtig!

ria zei

Mij gaat het goed Fokkio, dank u wel.

Zo zie je maar dat iedereen een tekst interpreteert
van uit zijn eigen aanvoelen.
Ik vind het persoonlijk een heel mooie beschrijving,
van een buitengewoon man, priester en luchthaven-
aalmoezenier, die veel mensen heeft ontmoet en geholpen.
God, Jezus was de leidraad in zijn leven, daar vond
hij de kracht om dit alles onvermoeibaar te doen.
Jezus, God, was ook zijn bestemming.
Waar hij ondertussen reeds is toegekomen.

Ik vond dit een mooie bezinning voor deze dagen.

En de foto, die is helaas niet van mijn hand, maar
wel erg geschikt hierbij.

Vriendelijke groet,
ria

ank zei

Herman Boom
iets van een Jezus.....?

greet's foto's zei

l;ieve Ria,wat een mooie tekst,echt om over na te denken, maar ook te herlezen,steeds maar weer.

mag ik jou en je gezin een gezegende Paasdagen toewensen.

GREET

willy zei

een heel bijzondere tekst Ria..

wederkerige Paaswensen voor jou en diegene die je dierbaar zijn...

curieuzeneuzemosterdpot zei

dit is een aangrijpend gedicht, ria!

ik kan begrijpen dat iemand verlangend uitkijkt om 'naar de overkant te mogen gaan'.
toch is het leven hier op aarde ook meer dan de moeite waard! :-))

ook voor jou en je geliefde een gezellig en warm paasfeest, ria!!

klaproos zei

herman boon weet het mooi te zeggen ria,
maar toch.....
het leven is zó mooi zoals het is,
laten we samen nog een tijdje genieten: -)