donderdag 23 juni 2011

Levende poëzie uit een stervend dorp...







En TOCH is er HOOP




Zolang mensen VRIJHEID hebben 
om te SPREKEN, 
zolang er bloemen bloeien, 
in kieren en in spleten, 
en in water en wolken, 
schoonheid wordt geschreven... 

Maar laten wij ons verstand gebruiken, 
weg met de kernenergie, 
weg met de alles vretende industrie, 
weg met het grote kapitaal. 

Kleinschaligheid, 
voor mens en dier, 
opnieuw delend in solidariteit 
dat wordt de hoogste tijd....


Vechten torens het met elkaar uit? 
Het is maar zoals je het beziet,
 
hier heeft de oude molen, nog alle krediet. 


Keuzes maken, is een 
moeilijke opgave, 
maar achter deze bocht 
aan een nieuwe horizon, 
lokt weer een ander 
en misschien beter leven. 

Zolang wij blijven hopen 
tegen beter weten in, 
kunnen wij het tij nog keren, 
iedere dag een nieuw begin. 
ria 

Onze toekomst is waar onze schoenen staan!


ieder ander straatje loopt dood.

Hier waren
dichters van Doel aan het woord.

ria39

9 opmerkingen:

Fokkio zei

Een mooi log Ria.
Doel is het symbool van de vervuiling en het verval van de wereld van vandaag.
Hopelijk kunnen we het tij keren.
Prettig weekend!

klaproos zei

zólang... ria een gedichtje maakt blijfty zij gaan, zo lang ria blijft bloggen blijft doel ook bestaan,


xxx

merel zei

je bent er weer zie ik en wat voor een postje ... knap gedaan

Dominic zei

Een knappe doelreeks, spijtig dat dit alles verloren zal gaan, ondanks alle protest!
Een fijn weekend Ria,
groetjes

anne zei

Je eerste fotogedichtje raakt me als een pijl in mijn hart.
Over wat ik vanmorgen in de taxi hoorde.
Ik "moet" dat gaan schrijven, als het kan vandaag.
Graag zou ik de jonge vrouw deze tekst laten lezen, maar ik zal haar niet gauw weer zien.
---
En wat ik denk over de rest van je prachtige weblog vandaag....?
Het zijn de mensen die uiteindelijk de aarde vernietigen, gewoon omdat er teveel zijn.
Die allemaal teveel willen, zonder écht rekening te houden met anderen die in honger leven en rekening te houden met dieren.
Daaraan zal aarde ten onder gaan.
Dat is mijn oprechte mening.

greet's foto's zei

Ja ,lieve Ria,en weet je ,we doen er allemaal aan mee,ook al willen we niet.
het is de vooruitgang die ons zo heeft gemaakt,
ook ik word er moedeloos van,want zo kan het niet verder,en we mogen alleen maar zwijgen.

lieve groetjes Greet

willy zei

ik was er voor een paar dagen ook....

heerlijk logje heb je er van gemaakt

groeten !

BraCom zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

prachtige en pakkende foto serie en teksten Ria
was er vorige week vlak bij in de buurt,
had er toch ook even langs moeten gaan...