maandag 12 september 2011

Ieder kinderhartje is een stukje Paradijs!

Toevallig zag ik een reportage op TV over tiener zwangerschappen. Er kwam ook een jonge vrouw aan het woord, die door de wilskracht en het doorzettingsvermogen van haar moeder het levenslicht zag. Omdat de moeder wist dat haar ouders haar tot een abortus zouden verplichten, (ze was amper 16), verzweeg en verborg ze haar zwangerschap, tot de cruciale datum voorbij was en ze geen legale abortus meer mocht laten doen. De jonge vrouw, die haar verhaal deed, was een knap, intelligent en beminnelijk meisje. Ze had het aan haar moeder te danken dat ze MOCHT leven. Ze vertelde erbij dat ze de vastberadenheid van haar moeder heeft geërfd. 
Onmiddellijk heb ik mij de bedenking gemaakt,  abortus is werkelijk de kans ontnemen tot leven van een mens. Deze jonge vrouw heeft duidelijk aangetoond hoe belangrijk het is de juiste keuzes te maken in het leven. 


God liet ons drie dingen
uit het Paradijs,
"bloemen,
sterren
en kinderogen."

Rabindranath Tagore




ria

foto www.  

3 opmerkingen:

Dominic zei

Mooi, nog zo jong en al zo'n vastberadenheid!
groetjes

curieuzeneuzemosterdpot zei

de mens wilt niks liever dan voor god spelen, ria. :-((

'men' wilt niet alleen oordelen over leven en dood, maar ook dieren(mensen?) klonen, groenten genetisch manipuleren, ..

ik vrees dat 'men' nog steeds de essentie van het leven niet begrepen heeft .. :-((

Ans van Ispelen zei

Ik heb de reportage niet gezien op teevee,maar wat een mooi verhaal.

Groetjes Ans