dinsdag 13 september 2011

Wandeling


de dag is mild,


tijd voor een wandeling,


wat voor een karbonkel, de naam ken ik niet...
Dank Mosterdpotje voor de toelichting,  "de gele aardappelbovist".
Nooit eerder ven gehoord, is hij giftig?


evenmin als deze, in paddenstoelen ben ik niet goed thuis...


een nieuwe aanplant van heide,


oei, hier mag je ook niet veel,


als ik het goed voorheb is dit dopheide...
correctie: Klaproosje leerde mij dat dit "struikheide" is.
Dank Klappertje!


hier en daar groeien er kleine sparren tussen, die zullen terug verwijderd worden...


lijkt wel een vast tapijt...


mooie dreef,


helemaal omzoomd,


gevonden, zomaar op de weg,
de eigenaar mag hem komen halen....


die is de tel kwijt, 


deze ook...


jongens, het moet nog herfst worden,


de eikels vallen dat het een lieve lust is...


hier komen ze goed overeen...


wisseling van de seizoenen?


ik hoop dat ik niet op uw teentjes heb getrapt?

groetjes en tot ziens,
ria

5 opmerkingen:

klaproos zei

jij trapt niemand op de teentjes met zulke mooie foto's ria,
de dopheide is struikheide:-)
een klein verschil:-)

ik heb genoten van deze wandeling.
xxx

curieuzeneuzemosterdpot zei

mr of mevr vandenbergh zal erg blij zijn om hunne st christoffel hier terug te vinden, ria! :-))

of mss is het de bedoeling dat jij dit vindt?
zodat deze heilige over jouw verdere reus doorheen het leven kan 'waken'?
want je weet, toeval bestaat niet, eh! :-))

je eerste paddestoel is de gele aardappelbovist, ria!
en de tweede eentje die zeer op prijs gesteld wordt door de slakken? :-))

ik heb weer genoten van je wandeling!!

Ans van Ispelen zei

Mooie foto's,Ria.
Jij hebt ter plekke genoten en ik nu ook.

Groetjes Ans

Anoniem zei

leuk! :-)

ank zei

Al vallen er nog zoveel eikels,
de ene die op je hoofd valt, telt!