woensdag 16 januari 2013

Maagdelijk wit.




De winter is geboren,
vannacht
neen, niet uit mijn dromen
maar stuivend, dwarrelend
vlokjes zacht.






Alles ligt
zo maagdelijk wit,
ik ga op kousenvoeten,
voorzichtig
om de eerste sneeuw
dankbaar te begroeten.




Vogels vliegen
af en aan,
ze weten zich genodigd
noten, pinda’s
zaden,
stukjes spek,
daarop zijn ze zo gek.





De toverhazelaar,
met bloemen
solfergeel
overdadig versierd
met slagroom
diepbevroren,
wie kan dat niet bekoren?






Het vijvertje
ligt nu verstopt
salamanders en kikkers
slapen.
En achter
die hoge haag,
zit een eekhoorn
zich te vergapen.


Mijn enkels
doorweekt van sneeuw
mijn vingers
stijf bevroren,
en toch kan ik
niet wijken van
dit witte, 
wondere sprookjesland.


Voor vandaag wordt het poortje gesloten,
het is weerom nacht,
maar er blijven nog vele beelden
die op verdere beschouwing wacht.


wordt vervolgd.

slaapzacht
ria39




7 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik kan begrijpen dat de kou en nattigheid je niet kan tegenhouden, ria!! :-))

wat een dik pak is bij jullie gevallen??

wondermooi die toverhazelaar met zo'n witte deken op zijn rug!! ;-))

@ niks moet, dat weet je, eh! ;-))

pieterbie zei

Een scherp contrast met jouw vorige post, natuurlijk.
Je trakteert ons hier op een prachtig sfeerbeeld.

klaproos zei

ohhh ria, wat een wonderlijk goedje is dat toch
sneeuw hé,

da's mooi hé,
alles bedekt onder een donsje,
maakt de wereld zó zacht:-)

behalve als je valt, dan ben je weer wakker:-)

Anoniem zei

test

willy zei

een sfeervol winterlogje Ria...

de toverhazelaar steelt hier wel de show, maar de tekst is ook bijzonder mooi

ik kijk al uit naar het vervolg

fijne dag !

ps: de molen staat in Lede

Ans van Ispelen zei

Oh,wat is dit toch weer prachtig Ria.
En de tekst is wonderschoon.

Groetjes Ans

Helma zei

Wat is er bij jou veel sneeuw gevallen Ria!!! Bij ons denk ik zo'n anderhalve vlok :-( Alles bleef dus groen helaas.
Prachtige impressie van deze witte wereld.

Lieve groetjes, Helma,