maandag 28 januari 2013

Reclame voor WIT



De laatste sneeuw is ras verdwenen,
een modderige pap,
zompige graslanden en velden.

O, schoonheid, o, zuiverheid
waar ben je nu gebleven?

Toch hou ik in mijn hart en
in mijn herinneringen,
de zoete dingen
uit mijn jeugd, en uit de vele winters
die ik reeds mocht beleven.














wie het rechte pad bewandelt in dit leven,
is een gelukkig mens

2e. deel.


een wirwar van takken aan eenzelfde boom


ze rusten nu in vrede, en hebben elk hun droom;


zoals bewoners in hun knusse huizen,


helaas, de vogels leven ondergedoken,
hun nesten staan leeg,


vijvers toegevroren,


een eenzaam kruid, achtergelaten?
of kijkt het naar de lente uit...


"Bruidsluier", gans verloren,
zal er uit dat huwelijk nog enig goeds voortkomen?


de takken dromen stille dromen,
van de lente die toch eens moet komen...


Eén wens mijn vriend, van mij aan jou
help mensen en dieren,
die lijden onder de kou.

ria39


1 opmerking:

Ans van Ispelen zei

In een woord :
Schitterend.

Groetjes Ans