vrijdag 7 juni 2013

Mijn verfborstels



Ik had er genoeg van, 

die lange, koude winter,
amper kleuren, behalve het wit van de sneeuw,
dat in de stad al gauw overging
in een modderige brij.

De lente die op zich liet wachten,
de kale struiken en bomen.

Daarom trok ik mijn stoute schoenen aan,
rommelde op zolder
tussen potten verf, en penselen,
waarna ik met een gulle voorraad en
warm ingeduffeld de tuin introk.

Toen liet ik mijn inspiratie de vrije teugels,
als een echte "kladschilder"
strooide ik links, rechts, achter en voor...
mezelf niet vergetend,
klodden kleurrijke verf, 
vooral het frisse groen, dat kon mij bekoren.

Na uren van zwoegen
trok ik goedgemuts de warme keuken in,
en aanschouwde tevreden mijn werk.

Ik trakteer met een lekkere kop warme chocolademelk,
geniet U mee?















en als kers op de taart,
bijna 3 maanden te laat....


en de rozen, ja de rozen,
de eerste zijn reeds aan het blozen,

tot binnenkort



ik wens ieder van U een zonnig en aangenaam weekend.
ria39

1 opmerking:

Dominic zei

Een waar kleurenfestijn Ria!
Mooie beelden!
Een fijn zonnig weekend!