dinsdag 14 januari 2014

Lantaarntjes aan de hemel



Wanneer ik door de velden ga
en zon en hemel gadesla,
dan weet ik, Heer, hoe groot Gij zijt,
en buig mij voor uw majesteit.




U zingt mijn ziel op blijde toon,
“mijn God, Gij zijt oneindig schoon."



.
Gij tooit de feestelijke zon
gelijk een jonge bruidegom,
die als een reus zijn tocht begint
en alles met zijn gloed doordringt.




U zingt mijn ziel op blijde toon,
“mijn God, Gij zijt oneindig schoon."




Wanneer mijn ziel uw wet beleeft,
uw heilzaam woord mij vreugde geeft;
uw wet is als een heerlijk licht,
dat veilig mijne schreden richt.






U zingt mijn ziel op blijde toon,
“mijn God, Gij zijt oneindig schoon."







Al staat uw wet mij zo nabij,
'k weet mij van zonden nimmer vrij;

maak Gij mij schuldeloos en rein,
en wil mijn rots en redder zijn.






U zingt mijn ziel op blijde toon,
“mijn God, Gij zijt oneindig schoon."


uit Zingt Jubilate

ria39

5 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

adembenemend mooi, ria!!

die warme gloed in je foto's met daarbij die prachtige gedicht ..

ik ga méér dan tevreden mijn beddeke in! :-))

truste,

A van de Aa zei

Aparte getinte wolkenfoto's

klaproos zei

mooi ria, heel mooi,
dat kleurendooske van moederke natuur, dat kan niemand beter dan zij hé,
prachtig ria,
ik heb genoten :-)

willy zei

knappe kleurrijke foto's bij dit gedicht Ria

groeten

Helma zei

\Wow.... wat een prachtige luchtfoto;s Ria. Die gekleurde wolken zijn echt supermooi. Hier kan ik dan ook echt van genieten :-)

Lieve groet, Helma