donderdag 4 september 2014

Mag ik fier zijn?


Hanging-baskets




...ach, het gaat maar over kleine dingen,
maar vaak maken die mij het gelukkigst!






In een vorig leven was dit een schommel,
een speeltuig voor kinderen en later kleinkinderen.






Afbreken was een hele karwei,
daarom....






is hij nu in lente en zomer getooid met hanging-baskets.






Niet kant en klaar gekocht in een tuincentrum...






maar met groene vingers,
zelf ineen geknutseld.







Met mijn ogen gestolen, aan de overkant van het kanaal,
sinds we in 1991 er voor het eerst vakantie namen.






Belangrijk is ze altijd vochtig te houden en deze
natte zomer heeft dikwijls het werk uit mijn handen genomen...






...en geduld dat moet men ook hebben,
soms veel geduld!






en af en toe eens draaien of keren,
daar houden ze ook van...





Dit zijn de lievelingen van mijn man,
de bollen blijven in de winter in de potten,
en worden in de lente opnieuw uitgeplant.






Sofieke, het tweelingzusje van Marieke
is opgezet met al die bloemenweelde rondom haar.
En U?


De stelling van wat eens schommel was, is niet zo mooi.
Tot voor enkele jaren groeide er een wintergroene kamperfoelie over.
Jaren lang hadden we er plezier van, zomer en winter.
Tot hij plots, na een heel koude winter de geest gaf.

Nu is er een nieuwe geplant, al zal het nog wel even duren
voor hij heel het geraamte bedekt.
Maar geduld is een mooie deugd, dus probeer ik die
nog maar eens te beoefenen.









...en nu vlieg ik nog even de tuin in,
het is een heerlijke dag.

ria39



1 opmerking:

A van de Aa zei

Van verveling geen sprake, mijn complimenten voor de resultaten van de groen vingers.