maandag 23 februari 2015

Conversatie.

u kunt de foto's vergroten door er op te klikken.


Conversatie met mijn bloemen








Ik weet het bloemen,
gij 
die aan mijn
venster staat 

en luistert
naar de houten 

stemmen
in de straat,









langer dan mijn naam 
zult gij bestaan
en luisteren naar de straat,








die mij ‘s morgens 
als een vogel 
loslaat in de tuinen van de dag









en die me ‘s avonds, 
als de bloemen aan hun venster slapen, 
vraagt of ik gelukkig was.





Gij weet het bloemen, 
gij die aan de kleuren namen geeft
en luistert
naar mijn klein gebeuren in de straat,








dat ik een wezen ben
dat tussen mensen staat

en dat alleen is, meer alleen 

dan aan mijn venster 
in zijn kleine kooi 
de blinde vogel die zijn meester haat.












 Wij weten bloemen 
dat er in de droefheid 
vreugde en wat kleur bestaat


en daarom bloemen 
zijn wij soms gelukkig, 
gij en ik.


Paul Snoek
‘Conversatie met mijn bloemen’ 
Verzamelde gedichten 
A. Manteau 1982

5 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

schitterend geheel, ria, die prachtige voorjaarsbloeiers van jou met die mooie woorden van paul snoek erbij!!!

een blog om in te kaderen! :-))

A van de Aa zei

Zeg het met bloemen, en bloemen zeggen veel.....
Zo kan een mooie ruiker, de felicitaties overbrengen, een enkele roos de liefde symboliseren, danwel een krans als laatste groet bij het laatste afscheid.

duvelse fotokes zei

Bloemen doen het altijd !! Grts

Ans van Ispelen zei

Prachtig Ria.
En je foto's zijn zo als altijd ook schitterend.

Groetjes Ans

willy zei

een mooie combinatie van woord en beeld Ria..

groeten