dinsdag 2 februari 2016

Majesteit






Wanneer ik door de velden ga
en zon en hemel gadesla







dan weet ik Heer, hoe groot Gij zijt


en buig mij voor Uw Majesteit.


U zingt mijn ziel op blijde toon,
mijn God Gij zijt oneindig schoon.


Serene, floral sunset • photo: Veronika Pinke ☛ http://emorfes.com/2011/11/10/stunning-nature-photography-by-veronika-pinke/: #Sun: Angie:


Gij tooit de feestelijke zon 
gelijk een jonge bruidegom, 
die als een reus zijn tocht begint 
en alles met zijn gloed doordringt. 









Wanneer mijn ziel uw wet beleeft, 
uw heilzaam woord mij vreugde geeft; 
uw wet is als een heerlijk licht, 
dat veilig mijne schreden richt.



Al staat uw wet mij zo nabij, 
'k weet mij van zonden nimmer vrij: 
maak Gij me schuldeloos en rein, 
en wil mijn rots en redder zijn. 




Kerklied dat veel voor mij betekent,
omdat het uitdrukt hoe ik mij dikwijls voel.
In al die schoonheid ervaar ik God.

ria


3 opmerkingen:

duvelse fotokes zei

Ieder heeft zo zijn manier om gelukkig te zijn Houden zo Groetjes

A van de Aa zei

Geniet van de schoonheid.....

willy zei

een mooi logje meteen boodschap Ria

prettige dag