zondag 20 maart 2016

La semaine Sainte - de Goede week,


Ik weet niet hoe het bij u was maar bij ons zat vandaag de kerk vol, de kinderen en ook vele volwassenen getooid met palmtakken. Het is immers Palmzondag. De herdenking van Jezus intocht in Jeruzalem, waar Hij als een koning ontvangen werd. Maar mensen vergeten snel. En nog voor het opnieuw zondag zou worden, werd Hij gevangen genomen, verraden, mishandeld, aan het Kruis genageld, tussen twee moordenaars, en gaf Hij tenslotte de Geest. In het Frans zegt men "heilige week", wij noemen het de "goede week". En beiden zijn juist. HEILIG, omdat Jezus zo GOED was, om Zijn leven te geven voor ONZE redding. Moesten wij dan gered worden? Velen denken van niet, maar anderen zijn dan weer heel dankbaar omdat zij daardoor opnieuw kind van God zijn geworden, met een vooruitzicht op een eeuwig leven, in Zijn nabijheid. Ik hou van Jezus, heel veel. Ik ben Hem oneindig dankbaar. Verleden tijd zeggen velen. Maar anderen ontdekken Hem nu pas en ze zijn zo van Hem vervuld, dat ze ook bereid zijn om hun leven te geven voor hun geloof in de Heer.


Niet de spijkers hielden Jezus aan het Kruis, maar Zijn liefde voor ons.

Ik wens ieder een "heilige" week toe,
zodat we samen met Hem kunnen opstaan.

ria39

4 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

laten we van elke week een goede of heilige week maken, ria! ;-))

Ina zei

Dank je wel Ria, jij ook een goede week gewenst.
Al is ie sinds gister wel heel anders geworden dan gedacht....
Ik wens jouw en iedereen in België veel sterkte, met alles wat er gebeurd om jullie heen.
We denken aan jullie...
Dat de liefde van God heel dicht bij jullie mag zijn.

Veel liefs,
jullie noorder-buren.

duvelse fotokes zei

Ik sluit me aan bij Dieje "curieuzeneus "" Groetjes

Helma zei

Er zijn er die nu geloven en er zijn er die na de bomaanaanlagen die niet meer geloven. Laten we van iedere dag een mooie dag maken en de liefde aan elkaar doorgeven. Laten we blijven bidden en ook geloven dat er toch weer vrede komt.

Ik wens je een heel fijn Paasweekend Ria.

Groetjes, Helma