vrijdag 26 augustus 2016

Tweede bloei.



Soms kunnen ze het uithangen als verwende dames. Zo ook dit jaar. Teveel regen, te koud, te weinig zon en last but not least niet verzorgd, zoals ze mochten verwachten. Ze namen weerwraak, hoe durfden ze! Toen heb ik drastisch de snoeischaar gezet in alle aangetaste bladeren, soms zelfs takken. Weg roest en vooral weg black-spot. Manlief was er niet gelukkig mee. Maar ik wist dat het nodig was, de enige kans op genezing. Toen heb ik ze nog wat zalvende woorden toegesproken en ze dan een korte tijd met rust gelaten. Ze moesten immers van de shock bekomen. En toen ik dan deze morgen de tuin in ging stonden er reeds blinkende snoetjes te glunderen. Wilt U meegenieten? Voilà.


Westerland


Noem mij gerust "een beauty".


Bonica - klimroos


Onze veertigjarige roos, helaas ben ik haar naam vergeten.
Een struikroos en lekker geurend.


Een van mijn lievelingen, "Claire Matin".
Had ik haar niet jaar na jaar teruggesnoeid, dan was ze
tot in de wolken gegroeid.



Edenroos en Queen Elisabeth


En tot slot Schneewitchen, op stam


Er staan er nog te rijpen, als de zon van de partij blijft zullen zij ons nog verbazen.




Een mooi weekend gewenst.
ria


5 opmerkingen:

ria zei

ik zag juist mijn teller naar 89,900 verspringen.
Dank aan alle lieve bezoekers en vooral diegenen
die een berichtje achterlaten.

Mooie zondag,
ria

willyduvel zei

Aan het resultaat te zien heb Jij dat weer super gedaan Alles begint net voor de tweede keer te bloemen hen Grts en prettige zondag

willy zei

weinigen zullen het je nadoen Ria

groeten

A van de Aa zei

gezien de weersverwachtingen denk ik dat er nog wel wat te genieten valt voor je, en geniet ervan.

Helma zei

Dit is zeker genieten Ria en wat een prachtige kleuren!
Jij weet ook heel goed hoe je met deze mooie rozen meot omgaan :-)

Lieve groet, Helma