zaterdag 22 april 2017

Ik had een droom



...en toen die op het punt stond zich te realiseren, kwam de VORST, roet in het eten strooien. Waar heb ik het over?   Over BLAUWE REGEN. Ik overdrijf niet als ik schrijf dat we minstens dertig jaar proberen om blauwe regen te doen groeien. Op diverse plaatsen, ook verschillende soorten. We kochten ze altijd met een paar bloemen aan. Maar eens hier geplant zagen ze het niet meer zitten. We vroegen raad hoe en wanneer snoeien, niets hielp. Tot twee jaar geleden. Hoera, op twee plaatsen, de eerste bloemen. En dit jaar! Onvoorstelbaar! Wij hadden het beet, en zij ook. Veel was niet genoeg!


zicht van achter het keukenraam


op een vierkante onderstel,


maakten ze bloemen in alle richtingen...


dat wordt genieten, dachten we.


maar...


...snik-snik,



Ook achteraan in de tuin was er ene begonnen aan een nog grotere klim, kijkt u maar...


...de blauwe hemel tegemoet.


Hoog en recht...


...maar enkele dagen later, 
werd het pleit beslecht!


JA, beSLECHT...


Voor dit jaar heb ik mijn droom opgeborgen.





Toch wil ik eindigen in schoonheid.
Want een blauwe regen is ook een geliefd onderwerp
voor kunstenaars.

wasbella102: Jeremy Lipking: Wisteria Blooming:


Helaas is de Wisteria niet alleen bevroren,
ook andere planten, zoals de klimhortensia, (onze trots)

Wie sprak er ook weer over de "opwarming van de aarde."


Глициния репродукция для интерьера картина глициния маслом в живописи пейзаж с глицинией глициния на изгороди:

Niet omkijken, hopen op beter,
misschien  volgt nog een tweede bloei ?



snik-snik-snik.

ria


5 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Echt erg !
Bij onze buren hetzelfde verhaal.
Is ieder jaar zo mooi,ook bij onze tuinafscheiding.
Ze bloeien in de loop van de zomer nog een keer,alleen
wel minder uitbundig.Maar misschien nu wat meer,doordat
deze niet zullen gaan bloeien.
Hopelijk kun je dan gaan genieten bij je,Ria.

Groetjes Ans

willy zei

de ijsheiligen zijn nog niet voorbij Ria

maar mogelijk valt het toch nog mee..

fijne zaterdagavond

willyduvel zei

Hopelijk komt er een tweede bloei Ria 'k wens het Jullie van harte Groetjes (warme)

Helma zei

Ja, deze vorst en koude maakt heel vele kapot. Toch komen ze er vaak wel weer bovenop al zal dat nog wel even duren. Je laatste foto's zijn werkelijk schitterend van die paarse regen.

Lieve groet, Helma

klaproos zei

ik begrijp j e helemaal lieve Ria, hier ook zo,
zoveel bloemen als dit jaar had ik nog niet eerder. maar de vorst kwam en weg is alles op 4 trossen na, een kleine troost, voor mijn roze regen,
ik hoop op volgend jaar...
het hoort erbij hé.
sterkte in jet ziekenhuis lieve Ria, hoop dat het snel beter met je mag gaan
xxx