vrijdag 19 februari 2016

Tederheid



TEDERHEID
een medicijn dat heling brengt


soft beauty: ... :

Tederheid een bloempje
dat helaas in te weinig tuinen bloeit...
   
Cornflower: ~:

Tederheid en liefde
die gaan hand in hand...


en zo de ouden zongen,
zo piepen de jongen...

Such a tiny hand....:

Ik wens U een dag vol tederheid...

If I had a flower for every time I thought of you.I could walk through my garden forever.  #oldcouple #love:
een nacht, een week een maand

een nacht, een week, een maand,
de vele uren van uw leven,
in harmonie te saam.

Er is altijd wel iemand,
die om u geeft, en die
in droeve en blije dagen,
met u medeleeft.

Ik wens u mensen op uw weg, 
teder en zacht,
ik wens u fijne dagen,
en een streel-zachte nacht

Ria


foto's Pinterest - met dank.


7 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig Ria zit vol tranen van waardering...en dat op mijn verjaardag...Het zijn deze momenten dat me een klein beetje gevoel geef dat ik blij mag zijn na alle uitputting en zorgen Zit gewoon te janken,,allang geen verjaardag kunnen vieren zo deze woorden zijn voor me een feest...en het begon gewoon met jouw kaartje van een kindje..ik ben gezegend ...dankbaar voor elke dag via jouw leren werken met kleur iets klein misschien maar wil zo graag me uiten via schilderen maar ben te kapot..Ben er nu pas in staat dat onder woorden te brengen...Dank zeg jou is mijn vandaag extra mooi:-).omdat de tranen nemen heel veel verdriet mee.Merci en veel liefs van deze grijs duif:-)

ria zei

Lieve onbekende, grijs, dat ben ik ook, en soms verdrietig,
soms zelfs alleen. Zo kan ik een beetje meevoelen met jouw
verdriet, maar ook met jouw verlangens.

Wat heb ik geleerd uit het verleden en enkele depressies:

1. focus niet op de pijn, op het verdriet.
Laat het los, het is minder erg dat je denkt.
2. indien je gelovig bent, geef het aan Hem,
Hij weet er raad mee. En bovendien ben je niet alleen.
3. kies iets wat je graag doet, zelfs al lijkt het nu moeilijk,
tijd brengt raad en geeft kansen voor nieuwe dingen.
4. geniet van de natuur, heb je een tuintje, een terrasje,
plant een bloemetje, doe jezelf een geschenk,
misschien doen anderen het ook en wordt je niet vergeten.
5. Trakteer jezelf vandaag ook al zit je alleen aan een tafeltje,
rondom jou zullen er mensen zijn.
6. Zonder je niet af, stap moedig naar buiten (zoals nu met je verhaal)

Ik wou dat ik je nu een bloemetje kon geven, maar...
ik neem je mee in mijn gedachten vandaag en in mijn gebed.
Voortaan ben je niet meer alleen, er is iemand die aan je denkt.

Dikke knuffel,
Ria

Anoniem zei

Lieve meid dit is toch veel meer als een bloemtje:-)en die knuffeel doet zoveel goed..Nu begreep ik(voel ik)..pas goed waarom ik zo graag anderen knuffels wou geven al was het op afstand Soms naam ik ook zachte knuffels mee op reis om uit te delen..:-)..Een moedig mens begrijpt pas de hemel als een ander de spiegel durft te zijn ..is met mijn lezen van de word moedig op reis gegaan om jou dit aan te reiken Lieve Schat omdat jij dat echt ben:-) Dank jij wel en een gezegende Zondag+:-)en een dikke dikke knuffel van Maryanne :-)Lieve zonneschijn blijf als jij ben:-)

A van de Aa zei

Vertederend blog, en iemand hier heb je goed geraakt. ;-)

ria zei

Ik sta er van versteld Aa-tje.
Ook al kennen mensen elkaar nauwelijks of niet,
ze kunnen toch iets voor elkaar betekenen.

Een fijne zondag,
ria

willy zei

tederheid Ria...

soms ver te zoeken en toch maar een kleine moeite

prettig weekend gewenst

duvelse fotokes zei

Zouden we allemaal meer moeten hebben he Ria Groetjes