zaterdag 14 mei 2011

Rozenknop



ROZENKNOP

'k Hoù niet van volbloeide roze,
Die heur hart heeft uitgezeid,
Die bij 't oop'nen
Van heur broze weelde,
D'éérste stervenstrane schreit.

'k Zie ze liever wachtend dragen,
Wat een knop niet openwoelt:
't Stil gesluimer
Van zó teêr verlangen,
Dat een and're roos het voelt...

Want, door elk geluk moet schreien,
Schemering van droefenis...
Als een liefde,
Die door bei geweten,
Nog onuitgesproken is...

Liefde, hou me lang verborgen
't Schroeien van uw pracht'ge gloed;
't Is de passie
van het zonne-zoenen,
Die een roze sterven doet...

Alice Nahon

Maak er een fijne tijd van!

ria

7 opmerkingen:

ank zei

Een rozenknop,
bloempje in de dop
zo was jij
mijn kindje in mij....
knopje wiegde in de wind
en jij, mijn kind
jij wiegde in mij
tot je werd geboren
roos werd tussen 't koren...

Dit maakte ik voor de geboorte van mijn eerste dichter (nu 38 jaar)
Daar denk ik bij rozenknoppen nog altijd aan.

Dominic zei

Zeer mooie foto en een liefdevolle tekst!
groetjes

curieuzeneuzemosterdpot zei

het is hier puur genieten van deze zonnezoen, ria! :-))

ohhh, wat is dit mooi! :-))

fijne zondag,

klaproos zei

mmmm
ria, een puur geniet logje, bij mij zijn ze ook zo ver :-)

zonnezoentjes voor jou :-)

xxx

antony zei

prachtig zeg met goede foto
groetjes antony

merel zei

ze schrijft zo heel mooi hé , en dan jouw roos erbij ...

willy zei

knap met deze tekst van Alice Nahon !

groeten