zaterdag 20 augustus 2011

Vijverleven


De vijver is oud,
dat ziet men als hij lacht
met duizend fijne rimpels.


Soms is hij ook van goud
als zon haar
ochtendwandeling maakt.


 En langs de waterkant
spelen honderden bloemen
verstoppertje met elkaar.


Het is de habitat
van zwanen, eenden, ganzen,
van vlinders, hommels, bijen.


 De bomen er rondom,
"eeuwelingen" soms,
zien het jaar na jaar gebeuren.






Ze kennen alle geluiden,
ze snuiven alle geuren.




Lente deed alles ontwaken,
bracht schitterende kleuren,


klein grut dat werd geboren.
Nog kan je ze duidelijk horen.


 Tableautjes van Monnet,
waterlelies, drijven
als eilandjes op de vijver,



en tussenin, fier, met gestrekt nek,
paradeert een reiger.


 De rust is bedwelmend, zo ook
de geuren, het bos, het hoge gras,
de schoonheid van de bloemen...


teveel om op te noemen..!


...Een late zon priemt door de bomen,
en plots zie ik herinneringen, als
uit een ver verleden komen...


 Het vijvertje van mijn jeugd, in het
kleine park, was heel bescheiden.
Niet ver van mijn  ouderlijk huis,
fietste ik er dagelijks naar toe.


 Op ‘n heuveltje onder oude bomen,
‘n eenzame bank, goed verstopt.


Vaak vond ik haar leeg, het was
dan ook daar, dat ik de mooiste
meisjesdromen, droomde.


 Als ik terug kijk naar die kinderdromen,
zijn velen uitgekomen.


Wat heb ik toch geboft,
waaraan heb ik dat verdient?


ria 

13 opmerkingen:

Dominic zei

Wat is de natuur toch mooi, en zeker als je hier komt kijken! Zeer mooie foto's en tekst Ria!
fijn weekend,
groetjes

curieuzeneuzemosterdpot zei

niet teveel vragen stellen, ria, maar 'gewoon' .. genieten! ;-))

met al die bloemekes die jij gevonden hebt, maak jij hier het allermooiste 'wild'boeket, ria!!

ik laat mij vollopen met dit blog .. ;-))

fijne zondag,

Ans van Ispelen zei

Wat een schitterende combinatie weer van je foto's en tekst.
Dit is een applaus waard.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Yvette zei

in 1 woord...prachtig!

Anoniem zei

Natuur met een snuifje poëzie wat heb je dat mooi gezegd.Ik vond het bijzonder fijn hier mee van te mogen genieten

Anoniem zei

welwel, hier ben ik dan al ...
ik dacht dat jij een vijver in je tuin had, Ria,
neen dus ...

Maar: Sag mir wo die Rosen sind ...

klaproos zei

prachtig ria, allee leven komt van water,
heerlijke schilderijtjes, en schitterende foto's ria,

lieve groet
xxx

willy zei

hierbij kan ik slechts superlatieven gebruiken Ria....

groeten !

mariondejong zei

Prachtige woorden en foto-combinatie.
Ik heb ervan genoten!

Groeten,
Marion
http://leven-marion.blogspot.com/

curieuzeneuzemosterdpot zei

@ een dikke dankjewel, ria, maar weet dat die woorden óók voor jou tellen!!

dag lieflijk deel, dat die allerschoonste wereld een stukje schoner maakt, alleen al door er te zijn!!!

http://www.p-ter.net zei

Prachtig !
In woord en beeld!
Gr.
P-TER
@Bedankt Ria voor elke blijk van medeleven.

Helma zei

Echt weer heel mooi Ria,

ik kon zo met je mee wandelen en genieten van de schitterende natuur. Ook je teksten spreken me weer enorm aan. Prachtige combinatie heb je hier weer neer gezet.

Groetjes, Helma

ank zei

Niet vragen
naar waarom
je krijgt
wat je verdient
en van wat je geeft
krijg je het dubbele terug!