donderdag 26 januari 2012

Gedichtendag 2012.



Zwartgallig?, neen realistisch! 
Al lijden wij misschien niet zo onder crisissen en geweld, 
ze zijn er en besmetten een groot deel van de wereld, 
en de mensen die er moeten wonen en leven. 

Wie mij kent, weet dat ik geen zwartkijker ben, 
en dat ik altijd blijf hopen op betere tijden, 
niet op de eerste plaats voor mezelf, 
maar voor velen, die erbarmelijk lijden. 

Toch ben ik er van overtuigd, de mens kan dit niet alleen, 
zonder Gods hulp zijn wij verloren. 
Wij hebben bewezen en bewijzen het nog. 
Geen dag gaat voorbij of ik denk er aan, 
als wij niet terugkeren op onze stappen, 
dan gaat de wereld naar de maan Rolling Eyes 

ria

2 opmerkingen:

klaproos zei

je laatste zinnen zeggen het ria,
de woestijn zal bloeien als een roos,
en het lam slaapt naast de leeuw, en ja waarom ook niet:-)

ene héél mooi gedicht
xxx

willy zei

een prachtig gedichten en dat komt geenszins als zwartgallig over...

groeten