zondag 31 juli 2011

Ik zit vol ideeën...


Middernacht voorbij,
ik weet dat er boven iemand zich ergert...

" 's avonds kan ze niet naar bed
en 's morgens kan ze er niet uit."

En gelijk heeft hij!

Een hele tijd had ik noch zin, noch kracht
om te schrijven of te bloggen.

Ik weet niet wat mij nu bezielt.
Ik ben er niet jonger op geworden,
heb ook niet het groot lot gewonnen of 
één of ander groot cadeau.

Of misschien toch. 
Want elke dag is een geschenk.
Soms beseffen we dat niet genoeg.

Gezondheid, als je ze moet missen
weet je pas wat ze voor een mens (en zijn naasten) betekent.

KEFIR, 
ik schrijf dit woordje hier nu neer,
misschien weet u, lezer, er meer over.
Zo niet, geen erg,
één der volgende dagen kom ik er zeker op terug.

En nu ga ik zorgen dat er over mijn te laat slapengaan
niet meer kan geklaagd worden,
't is menens "goede nacht".

ria


U kent het of toch niet?




8 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

slaap lekker, ria! :-)))

dat vol ideeën zitten betekent dat jij weer helemaal jezelf bent en dat doet mij erg veel plezier!!

kefir ..
goh, waar is de tijd dat dat hier in huis stond te 'broeden'. ;-)))

fijne zondag, ria!

klaproos zei

goh ria,
dat kefir ken ik ook nog...
en de kracht daarvanuitgaande maakt mensen 300 jaar oud:-)
heerlijk dat jij inspiratie hebt da tje je bed niet in kunt, dat lees ik graag weet je:-)
en dankbaar jawel,
dat ben ik élke dag dat mijn ogen opengaan weet je:-)

xxx

Dominic zei

Wat fijn om te lezen dat je vol ideëen zit!
Kefir...ik ken het niet ria, maar ik lees het hier wel binnen een paar dagen :-)
Groetjes

hendrike zei

Ja, iedere dag is een geschenk, dat is zeker waar!
Kefir daar heb ik nog niet zolang terug voor het eerst over gehoord van een vriendin.Ze had er veel baad bij.

greet's foto's zei

ik ken dat niet Ria,maar fijn dat het beter gaat met je,ja ik ken dat het slechte slapen en dan ga ik in de ochtend maar even liggen ,dat heb je als je alleen bent,dan doet het er allemaal niet meer toe,soms ga ik pas tegen 4.uur naar bed en ben er dan om 7.uur weer uit,

fijn gedicht.en zoals je weet heb ik er weer veel aan bedankt hoor.
liefs van Greet

de kinderen komen Dinsdag weer uit Amerika,

Helma zei

Hallo lieve Ria,

denk om jezelf hoor.

Lieve groet, Helma

merel zei

kefir ; ik kan verkeerd zijn maar maken ze daar ook geen jogourt van ?

fotorantje zei

kefir, dat heb ik nog gehoord, en ik denk net als Merel dat het in yoghurt gebruikt wordt

gezondheid is het allerbelangrijkste
samen met genieten van de kleine dingen