vrijdag 21 oktober 2011

VeeSTAPEL


op mijn OUDE dag
is mij het woord "veestapel
ineens HEEL duidelijk geworden.







als wij wat minder gulzig waren kon het misschien ook anders:











Zij de gij soms van Gaia, vroeg dit beest?
(koe, vaars, stier, - ik weet het niet)
Natuurlijk niet, maar sinds mijn bezoek aan die stallen
eet ik toch een stukje vlees minder;
(en ik at vroeger al niet veel...)







van zo'n landschap kan ik nooit genoeg krijgen
en dan die prachtige luchten, in alle tinten blauw...






impressionisme?





het einde van een prachtige dag.

ria

6 opmerkingen:

greet's foto's zei

zo als altijd weer heel mooie fotos,en je koeien nou zoveel vlees eet ik ook niet ,kreeg net van de arts te horen dat ik meer vlees moet eten vanwege mijn ijzer, nou ,mooi niet dus.eet wel wat anders.ik zie ze ook in de weilanden lopen,lieve groetjes greet

ank zei

Een blogje naar mijn hele dierenhart.
Dinsdag stond ik naast een kar met kippen, allemaal onderweg naar een winkel. Maar voor ze daar kwamen te liggen moest er nog veel gebeuren. met teveel in kleine kratten gepropt.
Van geen leven gekregen, naar de slacht. Vooral een kip is niet meer dan een ding. Mishandeld stukje vlees. En dan zijn er mensen die durven zeggen "een kip smaakt ook nergens meer naar..." Zeggen ze dat tegen mij, dan heb ik wel iets terug te zeggen!
Lieve Ria, dank je wel voor dit blogje, elk stukje aandacht voor een dier en het leven daarvan, helpt mensen herinneren dat het misschien ook anders kan.....

Helma zei

Hallo Ria,

werkelijk een prachtige serie heb je hier staan, en ja... ik zou ook graag willen dat alle dieren meer ruimte hadden. Koe in stallen is niks (rundvlees eet ik niet), maar ik eet wel scharrelkip en soms varken.

Dominic zei

Maar goed dat die niet vliegen Ria,
Ook geen zicht trouwens! :-)
Ze hebben wel vrijheid tussen de prikkeldraad, mooie foto's heb je ervan gemaakt!
Een fijn weekend,
groetjes

klaproos zei

een prachtige wei met koeien ria, dat is zo'n mooi beeld,
ik kan daar nooit genoeg van krijgen,
geweldig, kijk je alsjeblieft wel uit voor die dikke stieren zo dicht bij de draad?

het land is nog mooi maar wordt wel héél kaal hé,


vlees... wij eten het steeds minder,
het is dat het niet meer smaakt als je in die ogen hebt gekeken hé.

ene lieve groet,
xxx

willy zei

veestapel...

het woord alleen al zegt genoeg..

heel wat melkkoeien verlaten de stal niet omdat de melkmachine's niet rendabel zijn in het veld...

zoals steeds zijn de foto's heel fraai

groeten