dinsdag 22 november 2011

Mistige ochtend

Terwijl op andere plaatsen de zon dapper scheen,
waren wij gehuld
in een sluier van mist.


en al is mist gevaarlijk voor alle verkeer,
toch heb ik steeds een gevoel van geborgenheid,




Mist geeft mij een gevoel van rust en sereniteit,
ik weet niet van waar dat gevoel komt,
en eigenlijk is het ook niet realistisch, maar toch...



Als het sneeuwt heb ik datzelfde soort gevoelens,
de wereld is anders,
minder hard, verpakt in sluiers.

Toch moest ik goed uitkijken deze morgen,
dat ik niet in het water sukkelde.

De eendjes zagen er al kouwelijk genoeg uit.
Toch leverde het een paar mooie plaatsjes op.

goede nacht,
ria39 

ps. kan iemand mij vertellen waarom ik van dat grijze landschap hou?


8 opmerkingen:

fotorantje zei

ik had gehoopt dat jij dat kon vertellen :-)
maar ik heb dat meer met de sneeuw, alhoewel dat grijze er ook wel mag zijn, het bezorgt zo'n mystieke sfeer

Ina zei

....omdat het zacht is ?
....omdat het een heerlijke, witte, zachte, kleine wereld om je heen
maakt ?

Mooie foto's. Ik heb er van genoten !

groetjes liefs Ina

Anoniem zei

het mysterieuze, benieuwd wat wat is wat je niet kan zien.

Helma zei

Hoi Lia,

ik kan absoluut geen rust vinden in de mist, maar voel meer er gewoon in opgesloten. Wel zijn je foto's ontzettend mooi waarbij de eerste toch wel mijn favo is.

Groetjes, Helma

Giga zei

Nie sadziłam, ze zdjęcia robione we mgle mogą być takie ładne :-). Pozdrawiam

willy zei

ik zou het niet weten Ria...

als de eerste sneeuw valt,begin ik zoals iedereen te fotograferen...

maar als de sneeuw drie weken blijft liggen,sta ik daar wel heel anders tegenover...

wel mooie foto's !

groeten

Fokko zei

Mooie beelden.
Ook de mist heeft z'n mooie kanten.

greet's foto's zei

mist geeft warmte,ja echt.ik voel me geborgen,vooral als je alleen bent,ik wil dan niet naar buiten maar heerlijk knus binnen blijven,heb jij dat ook.e

en met een goed boek natuurlijk.

groetjes greet