woensdag 22 februari 2012

Aswoensdag.




tekst ria - dichtvorm "Elfje"
foto AG.com

Vandaag begint de vasten met "Aswoensdag."
"Gedenk o mens,....."

Aswoensdag 

Als eens mijn ogen 
zich blind en zielloos sluiten 
en ik in duisternis verzink, 
een marmeren beeld gelijk, 
mijn handen zonder gevoel, 
gesloten mijn oren, 
mijn hersens uitgedoofd, 
mijn voeten stijf en lam, 
mijn mond van spraak beroofd, 
en ik zo ontwaken kan in heerlijkheid, 
o, dat dan 
wat op deze wereld tastbaar overblijft 
van mijn bestaan, 
van mijn voelen, zien en horen, 
van mijn spreken, gaan en denken, 
een spoor mag zijn, een afspiegeling, 
van wat ik dan gevonden heb 
in al haar zuiverheid : 
de onvolprezen Liefde ! 

Emmy Swerts

2 opmerkingen:

klaproos zei

een natuurwonder ria,
zó mooi die regenboog,

OT
zou jij aub je spamcode uit willen zetten,
die wordt met de keer
moeilijker:-(

Ans van Ispelen zei

Erg mooi,Ria.
En wat is een regenboog toch schitterend.

Groetjes Ans