vrijdag 29 november 2013

ADVENT.





Naar U gaat mijn verlangen, Heer,
Heer, mijn God, ik ben zeker van U.

Zoudt Gij ooit mij te schande maken, neen,
voor allen die op U wachten zijt Gij 
een goede en betrouwbare God.

Naar U gaat mijn verlangen, Heer,
Heer, mijn God, ik ben zeker van U.

Maak mij, Heer, met uw wegen vertrouwd, 
zet mij op het spoor van uw waarheid. 
Zend mij uw licht en uw trouw tegemoet.

Naar U gaat mijn verlangen, Heer,
Heer, mijn God, ik ben zeker van U.

Steeds weer zoeken mijn ogen naar U, 
hoe is uw naam, waar zijt Gij te vinden, 
eeuwige God, wij willen U zien.

Psalm 25

De profeten hadden een echte relatie met God,.
Vandaar de mooie Psalmen, die zij schreven,
waarin ze hun verlangen uitdrukten
om God werkelijk te kunnen ontmoeten en zien.

Vele jaren later verhoorde God hun gebeden
en zond Hij Zijn Zoon, JEZUS,
die mens is geworden zoals wij.
Hij was in alles aan ons gelijk,
behalve in de zonde. (Zegt de Schrift.)

ria

1 opmerking:

klaproos zei

in alles gelijk behalve aan zonde....

Mooi Ria, dat een man zijn leven gaf, vrijwillig,
voor ons, en is het leven daardoor opgeknapt voor iedereen...?