woensdag 17 augustus 2011

Er was eens ...

klik op de foto voor vergroting!

een gelukkig gezin!


dit is pa,


hier ziet U ma...


samen hebben zij een talrijk kroost,
alle zes,
werkelijk om ter mooist...


ma is altijd in de buurt,
zoals het een ma betaamt,


...al ziet men hen wel eens met z'n allen saam!


Toch verkiezen ze mama, als hun gids


al worden er af en toe
wel één of twee vermits...




"Kom schatten, blijf nu toch eens bij mij...


dan maken jullie je mama heel blij..."


De zwemles is bijna voorbij,


ze zijn niet meer te houden


eindelijk, zucht ma,
terug thuis...


...nog een hapje voor het slapengaan.


Pa kijkt tevreden en voldaan,
"seffens vallen hun oogjes toe,
dan hebben wij, 
ik en hun moe, 
nog wat minnetijd"

Een modern sprookje
maar dan
wel echt gebeurd;
met mijn zwemvliezen aan,
zwom ik hen achterna...

Het vervolg van het verhaal
dat leest u later wel. 

ria

6 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

zo 6 klein mannekes in 't oog houden, da's niet gelachen, eh?

zelfs niet voor een gans? :-))

jij hebt er een geweldig sprookje van gemaakt, ria!

ik kijk uit naar het vervolg!

.. en ze leefden nog lang en gelukkig? :-))

@ dankjewel, ria! ;-))

willy zei

mooi om zien hoe de natuur in elkaar zit...

het zorgzame van ma en pa...

en wat het vervolg betreft, ben ik reuze benieuwd!

ps: van heel dicht bij, gewoon van op het voetpad

Anoniem zei

leuk! :-)

Dominic zei

Prachtig om deze nijlgansjes bezig te zien Ria, ik heb ze ook al op mijn blog gehad en van dichtbij kunnen bewonderen!
groetjes

klaproos zei

leuk ria,
zoals die dieren vor hun kroost zorgen :-)
niet te filmen hé.

lieve groet
xxx

ank zei

'Wat een kleine schattige dotjes.....