woensdag 3 augustus 2011

Kefir


Zoals beloofd geef ik enkele inlichtingen betreffende KEFIR.
In de volksmond wordt het ook wel eens yoghurt bloemekens genoemd.
Op internet spreekt men over korrels, maar daarvoor zijn ze te zacht.
Wat is nu hun nut?
Toevallig kwam ik in aanraking, of beter kreeg ik een portie cadeau
toen ik na mijn ziek zijn, altijd maar moe bleef.
Ik plaats hierbij een link, waar veel beter dan ik het kan, het nut en
de waarden van Kefir wordt uitgelegd.
KEFIR is een Grieks woord, het komt oorspronkelijk dan ook uit die strekenwaar veel hoog-bejaarden zijn. Naar het schijnt zou dit het gevolg zijn vanhet dagelijks gebruiken van dit product.Ikzelf heb de melk-kefir, maar naar het schijnt bestaat er ook kefir op water.Om er mee te beginnen moet je natuurlijk een kleine portie krijgen (of kopen).Maar omdat die "yoghurt-bloemekens" sterk aangroeien is het mogelijkom regelmatig een deeltje weg te geven.
In het begin geloofde ik er niet erg in, maar nam het, om de vrienden die het gegevenhadden en ook mijn man plezier te doen.Het duurde toch wel een tweetal maanden vooraleer ik een verschil begon te merken.Ik moet nog steeds heel wat medicatie slikken, maar ik denk dat de verbetering envooral de energie die terugkomt, echt wel het gevolg zijn van mijn dagelijkse portie Kefir. 
 Meer medische en praktische uitleg vindt U in de link hierbij.Ook kunt U zelf op internet op verkenning gaan.Toch ben ook ik altijd bereid om te helpen bij eventuele vragen.Het kost wat discipline om het dagelijks te bereiden en te nuttigen (is nogal zuur).
 http://users.skynet.be/kefir/waarom_kefir.html
groetjes
ria 

Geen opmerkingen: