woensdag 18 september 2013

Oeverloos verdriet.


DAGEN REEDS...

......heb ik verdriet,

om een kind dat ik niet ken,
maar zo graag troosten wou...

neen het is geen pose,
het is een ingrijpend, oeverloos verdriet,

alleen op de wereld?
uitgestuurd om te bedelen?

wie zal het zeggen?
Ik weet dat het een foto is uit Congo,
en dat de ellende daar voor velen heel groot is.
Mijn hart doet pijn, letterlijk en figuurlijk,
om dit kind, en om alle kinderen die lijden tot
in het diepste van hun ziel.

Lieve God, zet iemand op de weg van dit kind,
van alle kinderen, die zo'n nood hebben aan liefde,
aan voedsel, aan genegenheid, aan respect.

En laat mij de kinderen herkennen,
die Gij op mijn weg plaatst,
om ze in mijn armen te nemen 
en aan mijn hart te drukken.

Ik wou dat ik dit kon betekenen voor dat kleine meisje,
Heer, red haar, uit die ellende
en dat oeverloos verdriet.
ria
Congo_01

6 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

een kreet die door merg en been gaat, ria!

jouw kreet, maar meer nog de schreeuw van dit kind ..

duvelse fotokes zei

it is "Onmenselijk" ERG Grts

merel zei

dit zou niet mogen zijn .... verschrikkelijk

Helma zei

Goh... dit raakt je toch gelijk diep in je hart en ziel Ria.
Het zou niet mogen gebeuren maar nog steeds gebeurt het en zolang er "gevochten" wordt om geloof zullen deze ellendige mensonterende wantoestanden blijven bestaan.

Liefs, Helma

willy zei

ik word van minder stil Ria..

Ans van Ispelen zei

Ik heb even geen woorden.
Wat erg... .

Liefs Ans